پیـش بینی کاهش قیمت مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، افزایش نقطه به نقطه قیمت از سال گذشته آغاز شده که با شروع تابستان 97 به اوج رسیده است. فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان بیان کرد: این افزایش قیمت در سال گذشته طبیعی بوده اما امسال با جهش ناگهانی قیمت ارز و سکه، بازار مسکن نیز روند افزایشی پیش گرفت بطوری که بیش از حد معمول قیمت ها با رشد مواجه شد. 

وی افزود: متأسفانه مشکلات اقتصادی موجود در جامعه موجب شده تا شاهد افزایش غیر متعارف قیمت مسکن باشیم. این افزایش قیمت ها در سال جدید کاذب است و بخش مسکن از بازارهای موازی خود تأثیر گرفته؛ بطوری که با افزایش قیمت اهن الات و بالا رفتن نرخ ارز، قیمت مسکن نیز افزایش یافت. این افزایش قیمت تا 2 ماه آینده ادامه خواهد داشت اما با نزدیک شدن به انتهای سال، از شتاب قیمت ها کاسته می شود.

پورحاجت در ادامه بیان کرد: بازار مسکن زمانی به تثبیت می رسد که اقتصاد کلان کشور نیز به ثبات برسد. البته این رشد قیمت ها از طرفی به کاهش عرضه نیز باز می گردد. بعد از رکود پنج ساله، جهش قیمتی طبیعی است اما طی دو سال اخیر میزان ساخت و ساز کاهش یافت و همین موضوع زمینه ساز رشد قیمت ها شد. با رشد قیمت ها به طور یقین توان مالی متقاضیان سطح متوسط و ضعیف جامعه کاهش می یابد و این موضوع به ضرر بخش مسکن است زیرا نه متقاضیان می توانند واحد متناسب با بودجه خود را پیدا کنند و نه مالکان می توانند واحد های خود را با قیمت های گزاف به فروش برسانند. همین امر موجب شده تا بازار با رکود نسبی مواجه شود که اگر این روند ادامه دار باشد قطعا موجب کاهش قیمت ها می شود.

وی در آخر تصریح کرد: دولت باید در طرح جامع مسکن برای افزایش تولید، سیاست گذاری کند تا عرضه و تقاضا به تعادل برسند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 تير 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: